Rosalia Cacciatore

I have an MSc degree in Experimental and Applied Biology and a BA degree in Biology both from the University of Pavia. I am currently training in the laboratory of Immunogenetics at San Matteo Hospital in Pavia and expect to enrol in the postgraduate school in Clinical Pathology and Biochemistry. I have offered College supervisions in Biochemistry for students of the Biology, Biotechnology and Bioengineering for the last two years. With my supervisions I aim enable students of Biology, Biotechnoogy and Bioengineering to achieve an in depth understanding of the subject of Biochemistry, help them solving practical problems and generally assist their academic progress through examinations. A more detailed list of supervision is available here. The list of main topics is below and each line is a link to a brief supervision synopsis/handout.

Biochmica (Scienze Biologiche, Biotecnologie)

01. Aminoacidi e proteine: il legame peptidico, metodi di studio dei peptidi e delle proteine
02. L'organizzazione chimica della materia vivente: cardoidrati, lipidi
03. Proteine di trasporto dell'ossigeno: emoglobina e mioglobina